1932 SK Polaban Nymburk - 2012 NED Hockey Nymburk - 80 let ledního hokeje v Nymburce

Prezident klubu Tomáš Netík: Rád bych, abychom letos odehráli play off co nejlépe

14. 09. 2012

Druholigová hokejová sezóna začíná. Bude to sezóna, v níž hokejový klub oslaví 80 let své existence, neboť za založení klubu je označován konec roku 1932.

Hokejisté Nymburka začnou nedělním domácím zápase svoji šestnáctou sezónu nepřetržitého působení ve třetí nejvyšší hokejové soutěži.
„Největší změnu pro letošní sezónu považuji spolupráci s Mladou Boleslaví. Prioritou zůstává, aby hráli domácí odchovanci, ovšem bez doplnění mužstva hráči od jinud, by bylo působení v soutěži hodně těžké,“ prozrazuje na úvod rozhovoru prezident klubu Tomáš Netík.
K velkým změnám dochází na klíčovém postu brankáře týmu. Vloni se vystřídalo v brance Nymburka celkem pět různých gólmanů, v začátku letošní sezóny se ovšem nepočítá ani s jedním z nich. „Začínáme s novou brankářskou dvojicí Kareš, Matoušek, s tím, že se ještě uvažuje s možností střídavého startu brankáře z Boleslavi,“ nastínil situaci v brankovišti prezident klubu. Sezónu začne v Nymburce obránce Knesl a také útočník Sedlák, který se vrací z Německého Peitingu. Hodně Netík očekává od Malínského, který přichází z Kadaně. „Měl by být naší největší letní posilou,“ říká. Velkou novinkou pak bude nová časomíra, u které se dle nařízení IIHF bude po vzoru NHL odečítat čas.
Druhá liga by měla být pro mladé hráče odrazovým můstkem do vyšších soutěží. Přesto letos bylo zrušeno ustanovení, které nařizovalo, že v každém zápase musí za mužstvo nastoupit minimálně pětice hráčů mladších 22 let. „Tak jak svaz dělá spousty dobrých kroků k dalšímu vývoji hokeje, tak můj názor je, že zrušení této podmínky je projevem degradace soutěže. Druhá liga má sloužit mladým hráčům k tomu aby, aby ve dvaceti letech nekončili s hokejem, ale aby se naopak pod vedením dobrých trenérů dokázali dále zlepšovat a prosadit se na vyšší úrovni. Je to nepochopení významu soutěže ze strany svazu,“ prohlašuje Netík. Možnosti dobrého tréninku nahrává i letošní systém soutěže a počet utkání, kterých se letos odehraje v základní části 36. „Není tolik zápasů jako v minulých letech, zbývá tedy více prostoru pro trénink. Těžištěm naší práce tedy bude kvalitní příprava,“ má jasno Netík. Prezident klubu si opět klade do nové sezóny dva cíle. Prvním z nich je zastavení stálého snižování diváků. „Chtěl bych, aby se tu hrál takový hokej, díky kterému by se zvýšila návštěvnost,“ přeje si prezident klubu. „Na téma vnitřní stav zimáku proběhla jednání na městě a nestále na tento stav upozorňujeme. Máme přísliby, že stadion by se měl zapojit do komplexu olympijského centra. Ovšem vše je věcí financí. Stav není příliš utěšený, ovšem dnes není doba, kdy by se lehce sháněli finanční prostředky,“ říká Netík. Druhým cílem je cíl výkonnostní. „Úspěšnost sezóny se hodnotí dle úspěšnosti v play off,“ uvědomuje si šéf nymburského hokeje. Vloni předváděl Nymburk v základní části velmi atraktivní hru s velkým množstvím nastřílených branek, jenže v play off vypadnul v prvním kole. „Mým přáním je, abychom největší elán soustředili na play off. V minulosti jsme často slýchali hlasy, že play off už je jen nadstavba, kterou je třeba pouze odehrát. Tak to samozřejmě nebylo, ale sám cítím, že sezónu je třeba hrotit až v play off. Rád bych, abychom letos odehráli play off co nejlépe,“ přeje si Netík.      

K odlehčení atmosféry se prezident klubu Tomáš Netík krátce vyjádřil k nedohranému přípravnému zápasu mezi Nymburkem a Kolínem
Rád bych připomenul, že třeba na olympiádě ve Vancouveru v roce 2010 zkolabovaly rolby na úpravu ledu a olympijský program musel být o více než hodinu posunutý. Divákům, kteří nepřenesli přes srdce, že v Nymburce nebylo dohráno utkání kvůli rozbitému plexisklu, můžeme udělat exkurzi a ukázat jim, kolik náhradních kusů plexiskla máme. V tomto případě šlo o kus plexiskla atypické šířky, k jehož poškození dochází ve zcela výjimečných případech, shodou nešťastných náhod, které se stávají jednou za deset let :-) :-) :-)       

Doporučujeme: Světelná reklama | Klimatizace